Pytania i odpowiedzi do zamówienia
Pytanie
1. Zamawiający w udostępnionym załączniku SWZ, zapisał, iż jest 9 załączników do SWZ, jednak nie umieścił uch na platformie elektronicznych zamówień publicznych.
Proszę o wyjaśnienie i umieszczanie załączników.
2. Zamawiający w SWZ w Opisie Przedmiotu Zamówienia w pkt 5, zapisał: „Usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów”. Proszę o wyjaśnienie o jakie standardy mowa, proszę o wskazanie odpowiednich procedur, dokumentów opisujących wskazane standardy.
3. Zamawiający w Opisie Przedmiotu Zamówienia w Części I – usługa interwencji kryzysowej – wsparcie psychologa zapisał: „Zakres wykonywanych zadań na stanowisku obejmuje:
4) inicjowanie interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej (procedura „Niebieskie karty”);”. Proszę o wyjaśnienie, kto wszczyna procedurę niebieskiej karty?, Czy wykonawca jest zobligowany do udziały w pracach grupy diagnostyczno- pomocowej w ramach godzin pracy, czy poza godzinami pracy, czy zamawiający pokrywa koszty dojazdu na posiedzenia grupy?
Czy zamawiający udostępnia druki formularzy NK, czy należy to wkalkulować w cenę usługi?
10) Udział w zebraniach Zespołu. Proszę o wyjaśnienie czy udział w zebraniach zespołu jest wliczany do opisanych w OPZ godzinach wykonywania usług?
Proszę o wskazanie z jaką częstotliwością odbywają się zebrania, jak długo trwają, gdzie są organizowane?
4. Zamawiający zapisał: „Usługi świadczone będą w oparciu o umowę cywilno-prawną w Punkcie Interwencji Kryzysowej w Łowiczu” -Proszę o wyjaśnienie w oparciu o jaką umowę będą świadczone usługi w przypadku, gdy zostanie wybrana oferta Spółki?
5. Zamawiający zapisał: „Harmonogram realizacji usługi będzie ustalony indywidualnie po wyłonieniu Wykonawcy.” Proszę o wyjaśnienie, czy harmonogram zostanie ustalony na cały okres trwania umowy? Czy istnieje możliwość jego modyfikacji, jeśli tak, proszę o opisanie procedury modyfikacji oraz ścieżki jego akceptacji.
6. Zamawiający zapisał: „Przez godzinę pracy Zamawiający rozumie zegarową godzinę pracy, w której bierze udział jeden uczestnik oraz jeden psycholog.” Proszę o wyjaśnienie jak będą rozliczane pozostałe godziny pracy, niezbędne do wykonania usługi np. udział w tworzeniu Indywidualnych Ścieżek Wsparcia lub czas poświęcony na prowadzenie dokumentacji udzielonego wsparcia zgodnie z wymogami projektu „Rodzina z przyszłością”, czy prace te mają być wykonywane poza godzinami pracy z pacjentem ?
Dotyczy: Część III - usługa interwencji kryzysowej – koordynator usług interwencji kryzysowej
1. Zamawiający w OPZ zapisał: „organizowanie systemu wsparcia dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej – zapewnienie noclegu i ewentualnego wyżywienia”, Proszę o wyjaśnienie czy w cenę usługi należy skalkulować zapewnienie noclegu i ewentualnego noclegu? Jeśli tak, to proszę o opisanie szczegółowych zasad zapewniania powyższych, proszę również o przedstawienie maksymalnej liczby osób jakim należy zapewnić nocleg w ciągu miesiąca.
2. Zamawiający w OPZ zapisał: „przygotowywanie realizacji programów korekcyjno-edukacyjnych i psychologiczno-terapeutycznych dla osób stosujących przemoc w rodzinie”. Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:
1) Czy w cenę usługi należy wkalkulować kosztu realizacji programów? Jeśli nie proszę o zmianę zapisu, tak aby z zapisów jasno wynikało, że koszty związane z realizacją programów leżą po stronie Zamawiającego a do zadań Wykonawcy należy tylko wsparcie organizacyjno- administracyjne.
2) Organizowanie zebrań Zespołu specjalistów- Proszę o wyjaśnienie, czy Wykonawca jest zobowiązany do organizowania zebrań zespołu na swój koszt?, proszę o wskazanie ile osób będzie uczestniczyć w zebraniach? Z jaką częstotliwością mają być organizowane zebrania?, czy podczas zebrań wykonawca ma zapewnić wyżywienie ? jeśli tak to jakiego typu ?.
3) Zamawiający zapisał: „Forma zatrudnienia – umowa zlecenia”- proszę o wyjaśnienie w jakiej formie zostanie nawiązana współpraca jeśli jako najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana oferta spółki z o.o.?
4) Zamawiający zapisał: Praca w dni robocze zgodnie z harmonogramem. Ruchomy czas pracy- Proszę o wyjaśnienie, jak często będzie ustalany harmonogram, jak będzie wyglądać procedura jego modyfikacji, Proszę o opisanie postępowania w przypadku choroby osoby oddelegowanej do wykonywania usługi, proszę o opisanie zapisu ruchomy czas pracy- zgodnie z Kodeksem Pracy Ruchomy czas pracy polega na ustaleniu przedziału czasu pracy w którym ma się rozpocząć i zakończyć praca. Proszę o informację, czy w ramach ruchomego czasu pracy należy przewidzieć również pracę w porze nocnej, a co za tym idzie przewidzieć koszty z tym związane? Jeśli nie proszę o usunięcie zapisu o ruchomym czasie pracy
Odpowiedź
Dotyczy zamówienia publicznego: Usługi interwencji kryzysowej
- Załączniki zostały udostępnione.
- Stosowanie zasady pomocniczości, przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, przestrzeganie zasady tajemnicy zawodowej.
- Psycholog wszczyna NK jeśli w trakcie wizyty klienta poweźmie wiedzę o stosowaniu przemocy domowej. Nie uczestniczy w pracach grupy diagnostyczno-pomocowej. Zamawiający udostępnia druki NK. Udział w zebraniach Zespołu odbywa się w godzinach dyżurów. Zebrania odbywają się średnio raz na kwartał i trwają ok. 1 godz.
- Zostanie zawarta umowa cywilno-prawna odpowiednia do rodzaju Wykonawcy.
- Harmonogram zostanie ustalony na cały okres obowiązywania umowy. Będzie możliwość jego modyfikacji w wyjątkowych sytuacjach. Specjaliści mają do dyspozycji 2 gabinety w godzinach popołudniowych. Modyfikacja będzie zależała od dostępności gabinetu.
- Tworzenie Indywidualnej Ścieżki Wsparcia nie może odbywać się bez udziału klienta. Podobnie jak dokumentacja udzielonego wsparcia. Rejestrowanie tych dokumentów oraz sprawozdawczość należy do koordynatora.
Część III
- W cenę usługi nie wchodzi zapewnienie noclegu i ewentualnego wyżywienia.
- Dotyczy obsługi administracyjno-biurowej – przygotowanie list obecności, materiałów, poczęstunku, itp. Koszty po stronie Zamawiającego.
- Organizacja zebrań jest zadaniem koordynatora, ale tylko w zakresie administracyjno-biurowym. Wszystkie ewentualne koszty są po stronie Zamawiającego.
- Zostanie zawarta umowa cywilno-prawna odpowiednia do rodzaju Wykonawcy.
- Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktycznie zrealizowane godziny pracy. Forma zatrudnienia osoby dedykowanej do realizacji zamówienia i rozliczenia z nią leżą po stronie Wykonawcy. Zamawiający określił czas pracy specjalistów w godz. 16-20. Ruchomy czas pracy koordynatora należy rozumieć jako ew. zmianę godzin pod potrzeby klientów. Nie dotyczy pracy w godzinach nocnych. Harmonogram będzie ustalany na okres jednego miesiąca, jednak ze względu na pracę z osobami w kryzysie może pojawić się potrzeba jego modyfikacji ze względu na potrzebę pomocy klientowi. Będą to odosobnione przypadki.