Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łowiczu

Pytania i odpowiedzi do zamówienia

Pytanie

1. Zamawiający w udostępnionym załączniku SWZ, zapisał, iż jest 9 załączników do SWZ, jednak nie umieścił uch na platformie elektronicznych zamówień publicznych.

Proszę o wyjaśnienie i umieszczanie załączników.

2. Zamawiający w SWZ w Opisie Przedmiotu Zamówienia w pkt 5, zapisał: „Usługi winny być świadczone z należytą starannością i zachowaniem najwyższych standardów”. Proszę o wyjaśnienie o jakie standardy mowa, proszę o wskazanie odpowiednich procedur, dokumentów opisujących wskazane standardy.

3. Zamawiający w Opisie Przedmiotu Zamówienia w Części I – usługa interwencji kryzysowej – wsparcie psychologa zapisał: „Zakres wykonywanych zadań na stanowisku obejmuje:

4) inicjowanie interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej (procedura „Niebieskie karty”);”. Proszę o wyjaśnienie, kto wszczyna procedurę niebieskiej karty?, Czy wykonawca jest zobligowany do udziały w pracach grupy diagnostyczno- pomocowej w ramach godzin pracy, czy poza godzinami pracy, czy zamawiający pokrywa koszty dojazdu na posiedzenia grupy?

Czy zamawiający udostępnia druki formularzy NK, czy należy to wkalkulować w cenę usługi?

10) Udział w zebraniach Zespołu. Proszę o wyjaśnienie czy udział w zebraniach zespołu jest wliczany do opisanych w OPZ godzinach wykonywania usług?

Proszę o wskazanie z jaką częstotliwością odbywają się zebrania, jak długo trwają, gdzie są organizowane?

4. Zamawiający zapisał: „Usługi świadczone będą w oparciu o umowę cywilno-prawną w Punkcie Interwencji Kryzysowej w Łowiczu” -Proszę o wyjaśnienie w oparciu o jaką umowę będą świadczone usługi w przypadku, gdy zostanie wybrana oferta Spółki?

5. Zamawiający zapisał: „Harmonogram realizacji usługi będzie ustalony indywidualnie po wyłonieniu Wykonawcy.” Proszę o wyjaśnienie, czy harmonogram zostanie ustalony na cały okres trwania umowy? Czy istnieje możliwość jego modyfikacji, jeśli tak, proszę o opisanie procedury modyfikacji oraz ścieżki jego akceptacji.

6. Zamawiający zapisał: „Przez godzinę pracy Zamawiający rozumie zegarową godzinę pracy, w której bierze udział jeden uczestnik oraz jeden psycholog.” Proszę o wyjaśnienie jak będą rozliczane pozostałe godziny pracy, niezbędne do wykonania usługi np. udział w tworzeniu Indywidualnych Ścieżek Wsparcia lub czas poświęcony na prowadzenie dokumentacji udzielonego wsparcia zgodnie z wymogami projektu „Rodzina z przyszłością”, czy prace te mają być wykonywane poza godzinami pracy z pacjentem ?

Dotyczy: Część III - usługa interwencji kryzysowej – koordynator usług interwencji kryzysowej

1. Zamawiający w OPZ zapisał: „organizowanie systemu wsparcia dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej – zapewnienie noclegu i ewentualnego wyżywienia”, Proszę o wyjaśnienie czy w cenę usługi należy skalkulować zapewnienie noclegu i ewentualnego noclegu? Jeśli tak, to proszę o opisanie szczegółowych zasad zapewniania powyższych, proszę również o przedstawienie maksymalnej liczby osób jakim należy zapewnić nocleg w ciągu miesiąca.

2. Zamawiający w OPZ zapisał: „przygotowywanie realizacji programów korekcyjno-edukacyjnych i psychologiczno-terapeutycznych dla osób stosujących przemoc w rodzinie”. Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:

1) Czy w cenę usługi należy wkalkulować kosztu realizacji programów? Jeśli nie proszę o zmianę zapisu, tak aby z zapisów jasno wynikało, że koszty związane z realizacją programów leżą po stronie Zamawiającego a do zadań Wykonawcy należy tylko wsparcie organizacyjno- administracyjne.

2) Organizowanie zebrań Zespołu specjalistów- Proszę o wyjaśnienie, czy Wykonawca jest zobowiązany do organizowania zebrań zespołu na swój koszt?, proszę o wskazanie ile osób będzie uczestniczyć w zebraniach? Z jaką częstotliwością mają być organizowane zebrania?, czy podczas zebrań wykonawca ma zapewnić wyżywienie ? jeśli tak to jakiego typu ?.

3) Zamawiający zapisał: „Forma zatrudnienia – umowa zlecenia”- proszę o wyjaśnienie w jakiej formie zostanie nawiązana współpraca jeśli jako najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana oferta spółki z o.o.?

4) Zamawiający zapisał: Praca w dni robocze zgodnie z harmonogramem. Ruchomy czas pracy- Proszę o wyjaśnienie, jak często będzie ustalany harmonogram, jak będzie wyglądać procedura jego modyfikacji, Proszę o opisanie postępowania w przypadku choroby osoby oddelegowanej do wykonywania usługi, proszę o opisanie zapisu ruchomy czas pracy- zgodnie z Kodeksem Pracy Ruchomy czas pracy polega na ustaleniu przedziału czasu pracy w którym ma się rozpocząć i zakończyć praca. Proszę o informację, czy w ramach ruchomego czasu pracy należy przewidzieć również pracę w porze nocnej, a co za tym idzie przewidzieć koszty z tym związane? Jeśli nie proszę o usunięcie zapisu o ruchomym czasie pracy

Odpowiedź

Dotyczy zamówienia publicznego: Usługi interwencji kryzysowej

  1. Załączniki zostały udostępnione.
  2. Stosowanie zasady pomocniczości, przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, przestrzeganie zasady tajemnicy zawodowej.
  3. Psycholog wszczyna NK jeśli w trakcie wizyty klienta poweźmie wiedzę o stosowaniu przemocy domowej. Nie uczestniczy w pracach grupy diagnostyczno-pomocowej.  Zamawiający udostępnia druki NK. Udział w zebraniach Zespołu odbywa się w godzinach dyżurów. Zebrania odbywają się średnio raz na kwartał i trwają ok. 1 godz.
  4. Zostanie zawarta umowa cywilno-prawna odpowiednia do rodzaju Wykonawcy.
  5. Harmonogram zostanie ustalony na cały okres obowiązywania umowy. Będzie możliwość jego modyfikacji w wyjątkowych sytuacjach. Specjaliści mają do dyspozycji 2 gabinety w godzinach popołudniowych. Modyfikacja będzie zależała od dostępności gabinetu.
  6. Tworzenie Indywidualnej Ścieżki Wsparcia nie może odbywać się bez udziału klienta. Podobnie jak dokumentacja udzielonego wsparcia. Rejestrowanie tych dokumentów oraz sprawozdawczość należy do koordynatora.

Część III

  1. W cenę usługi nie wchodzi zapewnienie noclegu i ewentualnego wyżywienia.  
  2. Dotyczy obsługi administracyjno-biurowej – przygotowanie list obecności, materiałów, poczęstunku, itp. Koszty po stronie Zamawiającego.
  3. Organizacja zebrań jest zadaniem koordynatora, ale tylko w zakresie administracyjno-biurowym. Wszystkie ewentualne koszty są po stronie Zamawiającego.
  4. Zostanie zawarta umowa cywilno-prawna odpowiednia do rodzaju Wykonawcy.
  5. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktycznie zrealizowane godziny pracy. Forma zatrudnienia osoby dedykowanej do realizacji  zamówienia i rozliczenia z nią leżą po stronie Wykonawcy. Zamawiający określił czas pracy specjalistów w godz. 16-20. Ruchomy czas pracy koordynatora należy rozumieć jako ew. zmianę godzin pod potrzeby klientów. Nie dotyczy pracy w godzinach nocnych. Harmonogram będzie ustalany na okres jednego miesiąca, jednak ze względu na pracę z osobami w kryzysie może pojawić się potrzeba jego modyfikacji ze względu na potrzebę pomocy klientowi. Będą to odosobnione przypadki.  

 

Zegar

Imieniny